Městský úřad Rotava
Sídliště 721
35701 Rotava
Popis realizace poskytování pečovatelská služba Rotava s účinností od 1. 10. 2019
Pečovatelská služba Rotava je spolufinancována z dotace z rozpočtu Karlovarského kraje na zajištění sociálních služeb v roce 2020.
Vedoucí PS a sociální pracovník:
Tel. na pečovatelky:
Pečovatelská služba je terénní a ambulantní služba poskytovaná dle § 40 zákona č. 108/2006 sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Cílová skupina: osoby, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a rodiny s dětmi a senioři, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Věková struktura cílové skupiny je bez omezení věku. Služby jsou určeny pro občany žijící na území města Rotava, Smolná a Oloví.
Poslání a cíle pečovatelské služby
Posláním pečovatelské služby je poskytovat pečovatelskou službu uživatelům prostřednictvím individuální podpory či pomoci v jejich domácnosti, aby mohli zůstat ve svém domácím prostředí, které považují za důstojné a přirozené.
Cílem služby je u uživatelů:
Místo poskytování
Uzavření smlouvy předchází sociální šetření (jednání se zájemcem o službu), při kterém se sociální pracovník a klient nebo jeho právní zástupce domluví na podmínkách poskytování služby (rozsah úkonů, míra součinnosti s klientem, způsob platby, hodinu návštěv pečovatelek, apod.).
Smlouva je uzavíraná na dobu:
Poskytovatel sociálních služeb může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb pouze, pokud
Klient pečovatelské služby je oprávněn vypovědět smlouvu o poskytování služby kdykoliv, bez udání důvodu.
Poskytovatel pečovatelské služby je oprávněn vypovědět či odstoupit od smlouvy pouze v případech uvedených ve smlouvě v čl. č. 6,
Pečovatelská služba je poskytována v domácnosti klienta, v předem dohodnutém rozsahu úkonů a předem dohodnutém čase, dle stanoveného individuálního plánu.
Individuální plán sestavuje klient v součinnosti s určeným klíčovým pracovníkem. Tento pracovník při pravidelných návštěvách hodnotí, zda služba splňuje jeho očekávání, zda mu skutečně přináší pomoc a podporu, kterou od služeb očekává.
Zázemí pečovatelské služby se nachází v Domě pro příjmově vymezené osoby na adrese Rotava, Sídliště 714. Tvoří jej kancelář, kuchyňka, prádelna se dvěma pračkami, žehlírna, úklidová místnost, sociální zázemí, sprcha a skladovací prostory. Zřizovací listina obsahuje vymezení majetku PS v domě pro příjmově vymezené občany takto: PS pro zajištění úkolů užívá majetek zřizovatele v rozsahu inventárního zápisu, který určuje jeho rozsah. V domě pro příjmově vymezené osoby bydlí nájemníci na základě smluvního vztahu s městem Rotava v nájemních bytech, kteří dle svých potřeb a na základě podaných žádostí mohou využívat pečovatelskou službu. Ostatní klienty pečovatelské služby navštěvuje pečovatelka v jejich domácnostech v katastrálním území města.
Ceny služeb za jednotlivé úkony jsou dány vyhláškou MPSV ČR č.505/2006 Sb., v platném znění, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách č.108/2006 Sb.
Výše úhrad za jednotlivé dohodnuté úkony a způsob platby je dán smlouvou uzavřenou mezi klientem a společností.
Bez úhrady se pečovatelská služba poskytuje dle zákona č.108/2006 Sb., § 75, odst. 2 v těchto případech:
Konkrétní způsob platby je sjednán ve smlouvě o poskytování pečovatelské služby.
Klient volí z následujících možností:
Pečovatelská služba má zpracován soubor informací o svých službách, který je dostupný veřejnosti, a to ve formě odpovídající potřebám a možnostem cílové skupiny.
Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 20161679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů poskytovatel shromažďuje a zpracovává osobní údaje uživatele jen v rozsahu nezbytně nutném pro účely plnění podmítek smlouvy o poskytování pečovatelské služby a za účelem splnění svých zákonných povinností, které jsou poskytovateli uložené platnou legislativou. Osobní informace o uživateli jsou zpracovávány do té míry, aby bylo zaručeno řádné poskytování pečovatelské služby. Shromážděné osobní údaje o uživateli jsou poskytovatelem uchovávány v závislosti na jejich potřebnosti pro poskytování služby, nejdéle však 10 let od ukončení poskytování služby.
Stížnost je reakce uživatele, která směřuje na službu a její kvalitu. Stížnost nebo jakýkoli podnět a připomínka je chápána jako důležité poselství o spokojenosti uživatele s poskytovanou službou a o tom, zda služba odpovídá potřebám uživatelů. Je to důležitý zdroj informací o možnostech, jak zlepšit službu. Současně jde o nástroj kontroly uživatele nad službou, která je mu poskytována.
Stížnost, podnět nebo připomínku může podat uživatel nebo rodina uživatele, zástupce, opatrovník, kterýkoliv občan. Stížnost lze podat formou ústní, telefonickou, písemnou (může být napsána na kterémkoliv listě, nemusí být pouze na tiskopisu tomu určeném), elektronickou, anonymní. Pokud podává stížnost uživatel, může být zastoupen kteroukoliv osobou, kterou si uživatel určí. O každé stížnosti je učiněn zápis na formuláři k tomu určeném. Stížnost bude vyřízena do 30 dnů od podání.
Stížnost lze podat poskytovateli pečovatelské služby – pečovatelce, vedoucímu pečovatelské služby, starostovi.
Stížnosti se podávají v domě pro příjmově vymezené občany, kde sídlí pečovatelská služba, nebo v kanceláři na městském úřadě Rotava u vedoucího PS Bc. Zdeňka Harapáta případně na podatelně MěÚ ústně, telefonicky, písemně – rovněž i v elektronické podobě na e-mailové adrese harapat@rotava.cz, tel.: 777 724 214.
Stížnost lze podat i anonymně – poštou nebo do schránky důvěry, která je umístěna u MěÚ Rotava. K vyřizování stížnosti si může stěžovatel určit svého zástupce. Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal, nebyla řádně vyřízena, může požádat o přešetření vyřízení stížnosti nebo podat stížnost zřizovateli tj. Město Rotava nebo nezávislé instituci.
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
Pomoc při zajištění chodu domácnosti
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (doprovod):
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Návštěvnost:
ONLINE: 4
DNES: 69
TÝDEN: 402
CELKEM: 1899108