Obsah

Březen 2018

Typ: ostatní
Březen 2018

BŘEZEN

Vážení občané,

V pátek 16.3.2018 proběhlo v obřadní síní MěÚ Kraslice, ve spolupráci  s okolními městy a obcemi a pod záštitou hejtmanky Karlovarského kraje Mgr. Janou Vildumetzovou, vyhodnocení nejlepších sportovců roku 2017. Za naše město byli oceněni vzpěrači našeho místního oddílu, který letos oslaví 60. výročí:

Ing. Jan Šedlbauer (TJ Rotas Rotava – oddíl vzpírání) je dlouholetým trenérem mládeže a předsedou oddílu vzpírání. Obsadil 2. místo na Mistrovství světa master ve váze 105 kg+ a 2. místo na Světových hrách na Novém Zélandu.

Družstvo juniorek ve složení Daniela Zronková, Nikola Zronková, Michaela Malá a Sabina Satlerová (TJ Rotas Rotava – oddíl vzpírání) vybojovalo titul Mistryň ČR v kategorii juniorek.

Družstvo mladších žáků ve složení Denis Jankovic, Jan Bubla a Lukáš Köhler (TJ Rotas Rotava – oddíl vzpírání) obsadilo 1. místo na Velké ceně ve Švýcarsku a 2. místo na Mistrovství ČR ve vzpírání.

Daniela Zronková (TJ Rotas Rotava – oddíl vzpírání) je Mistryní ČR ve váze do 65 kg do 17 let, Mistryní ČR ve váze do 69 kg do 20 let, obsadila 2. a 3. místo ve váze do 63 kg do 23 let na Mistrovství ČR ve vzpírání, je reprezentantkou ČR a držitelkou českého rekordu v trhu výkonem 62 kg.

Nikol Kabelková (TJ Rotas Rotava – oddíl vzpírání) obsadila 1. místo na Mistrovství ČR ve vzpírání do 23 let, 1. místo na Mistrovství ČR ve vzpírání v kategorii ženy, je vítězkou několika velkých cen.

Denis Jankovic (TJ Rotas Rotava – oddíl vzpírání) je Mistrem ČR v mladších žácích ve váze do 62 kg, je držitelem českého rekordu v trhu výkonem 61 kg, na medailových pozicích se umístil na velkých cenách v Rakousku, Polsku, Německu i Švýcarsku.

12

Všem oceněním ještě jednou upřímně blahopřejeme.

 

V sobotu se konal tradiční „Reprezentační ples města Rotavy“. Podle vyjádření několika účastníků se velice povedl a trochu jsme se pobavili a hlavně překvapila bohatá tombola. Za zdárnou organizaci a průběh děkujeme všem, kteří se podíleli na organizaci plesu v čele s Bc. Lucií Dupalovou.

Fotky z plesu si můžete prohlédnout v následující fotogalerii:

volny-cas/kulturni-a-informacni-centrum/fotogalerie-2018/reprezentacni-ples-mesta-268cs.html

Miroslav Šůs
starosta města

 

 

 

Vážení občané,
včera nás navštívili zástupci úřadu vlády ze sociálního odboru a nabídli pomocnou ruku pro zlepšení situace v našem městě. Představili své možnosti a ve spolupráci a s panem Harapátem a slečnou Studenou jsme připravili předběžný obsah pracovní schůzky, která se bude konat u nás ve městě 27.3.2018. Měli bychom se seznámit s možnostmi, jak vláda může mám pomoci zlepšit sociální situaci v našem městě.

Setkali jsme se také se zástupci firmy, která bude dodávat kloubový nakladač, jehož nákup byl schválen na zastupitelstvu města. Předběžně jsme domluvili postup a termíny jeho dodání. Pokud vše bude tak jak má, bude k dispozici už na jarní práce se kterými může již vydatně pomáhat.

Probírali jsme i představu, jak by měl vypadat náš nový web a jak nejlépe ho zjednodušit. Po projednání se všemi odbory města jsme se domluvili na následujícím členění: „Město, Městský úřad, Městská policie, Sociální služby, Základní škola, Mateřská škola“. Oddíl „Město“ a „Městský úřad“ bude jeden společný web a ostatní budou samostatné weby, které si budou spravovat a přispívat samostatně odpovídající organizace. Spojení těchto prací do jednoho celku, se snadno propojí, vytvoří společný prostor pro poskytování informací občanům, a hlavně se sníží náklady.

Dnes už jsme zadali požadavek na vytvoření jednotné grafické úpravy a jakmile dostaneme k připomínkování návrh, poskytneme ho i Vám na našich stránkách. Budeme velice rádi za připomínky a náměty.

Blíží se nám náš „Reprezentační ples města Rotavy“ a tak bych Vás rád touto cestu vše rád pozval a popřál klidné chvíle a trochu té zábavy.

Přejeme příjemný den
Miroslav Šůs
Starosta města

 

 

Vážení občané,

většina z Vás jistě zaregistrovala změnu na pozici starosty města Rotavy. K tomu došlo v situaci, kdy se naším městem nesly vášně okolo programu „Pošta partner“ a jejího zavedení v našem městě, a hlavně připojení k městskému úřadu.

V této vypjaté situaci na zastupitelstvu 12.3.2018 byla odvolána starostka a místostarosta a následně pak odstoupili ostatní radní. Poté bylo zvoleno nové vedení města a to tak, aby rada města byla složena ze zástupců všech stran, které se dostaly v minulých volbách do zastupitelstva. Tímto vzniklo následující vedení města:

Ing. Mgr. Miroslav Šůs (ANO)                                     starosta

Michal Červenka (ČSSD)                                            místostarosta

Ing. Jan Šedlbauer (VPR – Volba pro Rotavu)           radní

Mgr. Jiří Holan (KSČ)                                                  radní

Ing. Jan Slíva (ODS)                                                   radní

Posledním bodem programu zastupitelstva bylo projednání připojení města k programu „Pošta partner“. Zbylou většinou zastupitelů bylo schváleno nepřipojení se k tomuto programu. Tím byla ukončena emotivní diskuze nejen na zastupitelstvu, ale i v našem městě na téma „Co bude dále s naší poštou.“

Součástí volebního programu hnutí „ANO“ bylo nastolení spolupráce se všemi stranami v zastupitelstvu, to se nám povedlo zvolením nového vedení města. Na to bychom velice rádi navázali, ještě více podpořili vzájemnou spolupráci a využili toho při dokončování jednotlivých akcí v našem městě. Současně jsme přislíbili, že se seznámíme se stavem jednotlivých akcí a do 30 dnů svoláme mimořádné zastupitelstvo, kde představíme naši vizi spolupráce a možných cílů, které bychom do konce volebního období ještě mohli dokončit, popřípadě připravit podklady a otevřít možnosti pro následné akce tak, aby to přineslo užitek občanům. Současně jsme se domluvili na prvním společném jednání rady města hned na následující den.

Tímto jsme uklidnili situaci a pustili se do práce. Hned následný den jsme se začali seznamovat se situací na úřadě a ve městě. Prohlédli jsme si stav města, promluvili s úředníky, kteří v chřipkové epidemii vydrželi a pracují na úřadě, aby zajistili alespoň minimální chod města a mohli poskytovat služby a podporu občanům.  Společně s městskou policií jsme absolvovali setkání s vedením místního oddělení policie ČR, kde jsme domluvili součinnost a spolupráci při zajišťování pořádku v našem městě. Tím můžeme lépe využívat všech možností obou složek tak, aby se to více projevilo v činnosti, a hlavně klidu v našem městě.

Na prvním pracovním zasedání rady města jsme se pustili do práce a stanovili si jednotlivé priority v daných oblastech. Jako jeden z prvních úkolů pro vedení města jsme si stanovili otevřenost nejen mezi sebou, ale hlavně vůči Vám občanům. A tak jsme se domluvili na provedení změny oficiálních webových stránek našeho města, abychom mohli lépe informovat o všech akcích pořádaných městem, seznamovat Vás  s činností úřadu a všech jeho složek a více informovat o jednáních rady města. Jako první jsme odsouhlasili zavedení oficiálních e-mailových adres zastupitelů města a to takto:

Mgr. Bečková Martina                             beckova@rotava.cz

Břicháček Pavel                                      brichacek@rotava.cz

Červenka Michal                                     cervenka@rotava.cz

Mgr. Červenková Jaroslava                    cervenkova@rotava.cz

Elíz Martin                                               eliz@rotava.cz

Mgr. Franěk Pavel                                   franek@rotava.cz

Hajžman Petr                                          hajzman@rotava.cz

Mgr. Holan Jiří                                        holan@rotava.cz

Kalátová Iva                                            kalatova@rotava.cz

Rohan Petr                                             rohan@rotava.cz

Ing. Šedlbauer Jan                                 sedlbauer@rotava.cz

Ing. Mgr. Šůs Miroslav                            sus@rotava.cz

Mgr. Šůsová Jaroslava                           susova@rotava.cz

Vondra Jiří                                              vondra@rotava.cz

Mgr. Vondrová Ivana                              vondrova@rotava.cz

 

Pokud projeví někdo zájem a chtěl by napsat všem zastupitelům najednou, může použít společný email: zastupitele@rotava.cz

 

Tímto okamžikem jsou e-mailové adresy aktivní, a jak se jednotliví zastupitelé přihlásí o údaje ke své e-mailové schránce a obdrží přihlašovací údaje, mohou se zapojit do otevřené komunikace s občany města.

Současně připomínáme, že tímto jsme splnili slib daný na zastupitelstvu města.

Tímto naše otevřenost nekončí a domluvili jsme i následné využití sociálních sítí jako je Facebook a Twiter, na kterých chceme v nejbližší době zavést oficiální profily města Rotavy. Domluvili jsme i součinnost při zviditelňování našeho města s tiskovým mluvčím DSMOK (Dobrovolný svazek měst a obcí Kraslicka) panem Pavlem Reichardem a jak více využít zveřejňování zpráv v Sokolovském deníku, Zak TV a ČRo.

Přeji příjemný den
Miroslav Šůs
Starosta města

 

 


 

 

 

 

Vážení spoluobčané,

v poslední době se na mne stále častěji obracíte s dotazem, jakým způsobem bude město pomáhat seniorům. Proto jsem se rozhodla věnovat tomuto tématu svůj příspěvek.

 

Pečovatelská služba

Největší díl pomoci seniorům má na starosti odbor kultury a sociálních služeb. Pečovatelská služba Rotava je spolufinancována z dotace z rozpočtu Karlovarského kraje na zajištění sociálních služeb v roce 2017. Pro letošní rok získá naše město 670.000 Kč, což je pětkrát více než v roce 2011. Pečovatelská služba působí na celém území našeho města. Kromě seniorů pomáhá osobám, které mají sníženou soběstačnost, lidem s chronickým onemocněním nebo zdravotním postižením a rodinám s dětmi a to bez omezení věku tak, aby mohli vést relativně samostatný život. Všech služeb lze využít od pondělí až do pátku od 6.30 do 22.00hod. a po předchozí dohodě i v sobotu, v neděli a během svátků. V tomto ohledu je naše pečovatelská služba výjimkou. V současné době je uzavřena smlouva s více než třemi desítkami klientů. O podrobné nabídce pečovatelské služby je zveřejňována informace v každém vydání našeho zpravodaje.

 

Senior Pas i v Rotavě

V září letošního roku spustil Karlovarský kraj projekt Senior Pasů pro občany našeho kraje. Senior Pas je speciální karta, kterou si může pořídit každý občan starší 55 let. Slouží k čerpání různých slev na služby či zboží z oblasti zdravotnictví, wellness, ale i ve sportovních areálech nebo kulturních stáncích nejen v našem kraji, ale i v ostatních částech republiky.

Senior Pasy jsou nepřenosné na jinou osobu a kraj je na základě registrace vydává zdarma. O možnosti pořízení Senior Pasu vám na městském úřadě poskytne informace Bc. Zdeněk Harapát nebo Lenka Studená, DiS., Po upřesnění termínu od Karlovarského kraje připravujeme představení a ukázku slev Senior Pasů všem občanům. Pozvánku a podrobnosti najdete v dubnovém vydání zpravodaje.

 

Nový osobní automobil – váš pomocník

I další rotavští občané, nejen klienti pečovatelské služby, ale také senioři, budou mít svého pomocníka na čtyřech kolech. Jedná se o osobní automobil s podobným využitím jako senior–expres. V roce 2017 jsme požádali o dotaci na pořízení nového automobilu z Integrovaného operačního programu Evropské unie. Naše žádost byla úspěšná a v současné době probíhá jeho nákup a nejpozději od června bude v plném provozu. Po předchozí objednávce vás odveze k lékaři, na úřady nebo za kulturou.  Poplatek za využití této služby bude symbolický a jeho výši musí ještě schválit zastupitelstvo města. Tato služba se postupně stává nedílnou součástí sociální politiky mnoha větších měst a je kladně přijímána veřejností. Věřím, že tato nadstandardní služba bude pozitivně přijata i v Rotavě, bude fungovat k vaší naprosté spokojenosti a ulehčí vám život.

V neděli 4. února proběhlo již druhé setkání s dobrovolníky, kteří v minulém roce pomáhali při pořádání kulturních, společenských a sportovních akcí města. Více než šedesáti občanům, dospělým i dětem z Rotavy, ale i z Kraslic, jsem poděkovala za spolupráci a předala pamětní list s malou pozorností. Celé odpoledne, které připravilo kulturní a informační centrum, proběhlo ve velmi milé a příjemné atmosféře.

Krev je nenahraditelnou tekutinou, která pomáhá mnoha nemocným zachraňovat zdraví, nebo i život.  Bez dobrovolných dárců by to bylo téměř nemožné, a proto je potřeba si těchto lidí vážit. V dnešní době je dárcovské krve stálý nedostatek. Proto bych na závěr dnešního úvodníku chtěla jménem celého města blahopřát paní Jiřině Krečové k 70. bezplatnému odběru a poděkovat jí za tuto nedocenitelnou pomoc.

S úctou Iva Kalátová,
starostka města


Vytvořeno: 17. 6. 2019
Poslední aktualizace: 17. 6. 2019 16:24
Autor: Blanka Legezová